انواع نخود فلافلی, بازار نخود تهران, بازار نخود سه خان, بازار نخود کرمانشاه, بزار نخود تهران, خرید عمده حبوبات, خرید عمده نخود, خرید نخو دوخان, خرید نخود تک خان, خرید نخود تک خان کرمانشاه, صادرات نخود ایرانی, فروش نخود دوخان, نخود دوخان کرمانشاه

نخود دو خان چیست؟

نخود دو خان چیست؟

نخود دو خان چیست؟ این نخود انواعی از نخود‌ها ست. این نوع نخود نسبت به نخود آبگوشتی بزرگتر دیده می‌شود. یکی از بهترین نخود‌ها در بازار نخود دو خان است. فروش نخود دو خان در بازار عمده فروشان بسیار رونق دارد. نخود دو خان دارای کیفیت‌های متفاوتی است که در بازار عرضه می‌شود. برای همین دغدغه کسانی که نخود دو خان را عمده می‌خرند خریدن نخودی با کیفیت با قیمت مناسب است.

آشنایی با نخود دو خان

نخود دو خان نوعی نخود است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردم نخود دو خان نسبت به نخود آبگوشتی بزرگتر است. نخود دو خان از بهترین نخود‌ها در بازار حبوبات به شمار می‌رود. نخود دوخان در بازار عمده فروشان بسیار رونق دارد و کیفیت‌های متفاوتی دارد. همچنین دارای ویژگی‌های منحصر به فرد، است. که در ادامه این مقاله به بررسی آن پرداخته می‌شود.

"</h4

 

نخود دو خان چیست؟ چه خواصی دارد؟

در این جا چند مورد خواص نخود دو خان را به شما کاربران عزیز ارائه می‌دهیم.

خواص درمانی

نخود دو خان دارای مواد مغذی و مواد معدنی از جمله فیبر، کلسیم، منیزیم، روی، آهن، فسفر و… است که برای درمان بیماری‌های بسیاری موثر است.

خواص نخود دو خان برای پوست

نخود دارای منگنز است و این ماده باعث می‌شود که سلامت پوست شما تامین شود‌ و موجب کم شدن چین و چروک های چهره شما می‌شود. منگنز باعث می‌شود که توانایی پوست برای نگهداری آب شود. همچنین نخود برای کاهش لکه‌های صورت در پیری نیز مطمئن شود.

خواص  برای مو

همچنین این نوع نخود سرشار از ویتامین‌ها هستند که موجب رشد موی شما می‌شوند. این مواد مغذی در پوست سر موجب حفظ سلامت پوست سر می‌شود و گردش خون را در سر افزایش می‌یابد‌.

خواص نخود دو خان برای قند خون

برخی از کربوهیدرات ها قند خون بدن انسان را افزایش می یابد. اما کربوهیدرات نخود این کار را انجام نمی‌دهند.

نخود برای سلامت استخوان نیز موثر است

در نخود دو خان کلسیم و آهن وجود دارد. مواد مغذی دیگر هم در نخود دو خان وجود دارد. که این مواد در استحکام و سلامت استخوان‌ها نیز تأثیر دارد. همچنین این نوع نخود فسفات و کلسیم نیز دارد که در ساختار استخوان موثر است. باید به این نکته توجه کرد استفاده بیش از حد از فسفر و کلسیم موجب از بین رفتن استخوان‌های شما می‌شود.

خواص نخود برای سنگ کلیه

یکی دیگر از خاصیت های این نوع نخود این است که از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌شود. فقط کافی است یک نصف لیوان نخود را در فنجانی خیس کنید و بگذارید یک شبانه روز بگذرد و فردا صبح آن را با عسل میل کنید تا از ابتلا شدن به سنگ کلیه جلوگیری کرده باشید.

خواص برای خواب آرام

این نوع نخود دارای تریپتوفان و سرتونین است که دو اسید آمینه هستند که برای خواب ضروری است. همچنین شما می‌توانید با مصرف روزانه نخود خواب آرامی داشته باشید.

"</h4

آیا می‌دانستید آب نخود دو خان هم خاصیتی دارد؟!

بله درست شنیدید، آب نخود دو خان دارای ویتامین‌های در آن است که در رفع خستگی و سستی و داشتن انرژی مورد نظر بسیار مفید است. این نخود گرفتگی صدا را هم درمان می‌کند. برای درمان سرفه و عفونت هم موثر‌ است.

درمان عفونت‌های قارچی

اگر شما فقط یک ماه این نوع نخود را با نان چاپاتی به صورت منظم میل بفرمایید. از بیماری‌های قارچی نجات پیدا می‌کنید.

خواص آهن نخود دو خان

نخود دو خان سرشار از آهن می‌باشد. آهن باعث می‌شود که انرژی در طول روز شما تامین شود. آهن برای کودکان و زنان شیرده بسیار مفید است‌.

 سلامتی قلب و عروق

نخود دو خان با کاهش کلسترول می‌تواند به درمان مشکلات قلبی و عروقی کمک کند. نخود دو خان با داشتن فیبر تمام چربی های اطراف را جمع می‌کند و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

بهبود ریزش و شوره مو

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از خاصیت‌های نخود دو خان برای مو است. نخود دو خان از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث رشد مجدد مو می‌شود. در تقویت مو خون رسانی به آن باعث می‌شود که مو افزایش یابد که افزایش تحریک فولیکول ها در رشد و تقویت آن موثر است.

کاهش کلسترول خون

همچنین نخود دو خان می‌تواند کلسترول خون را کم کند. نخود دو خان به دلیل داشتن دیس لپیدمی که درآن وجود دارد، از جمع شدن کلسترول در خون جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید از سکته‌های قلبی و سکته‌های ناگهانی نجات پیدا کنید بهتر است از نخود دو خان استفاده کنید.

ارزش غذایی نخود دو خان

نخود دو خان دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود. نخود دو خان دارای 364 کیلو کالری است. همچنین این نخود 60.65 کربوهیدرات دارد. 19.30 پروتئین دارد. چربی6.040 است‌. 11.53 آب دارد، 17.40گرم فیبر دارد و 10.70 قند دارد. همچنین این نوع نخود دارای ویتامین های زیادی است که ما فقط ارزش غذایی نخود دو خان را برای شما کاربران عزیز ارائه دادیم.

مراحل تهیه نخود دو خان

برای تهیه نخود دو خان اولین کاری که باید انجام داد این است که نخود یک شبانه روز در آب خیس بخورد. بعد از خیس خوردن نخود آن را درون یک قابلمه بریزید و بگذارید نخود شما کاملا بپزد و در حین پخت ادویه‌های لازم را به آن بزنید.

کاربرد نخود دو خان

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم نخود دو خان دارای خاصیت‌های بی نظیری است. نخود دو خان را می‌توان در غذاهای مختلف استفاده کرد. همچنین این نوع نخود برای درمان بیماری‌های روحی و جسمی همانطور که گفته شد کاربرد دارد و می توان از آن برای رفع سنگ کلیه و پاکسازی کبد استفاده کرد و….

کلام آخر

نخود دو خان انواعی از نخود ها است که از سایر نخود ها بنسبت بزرگتر است. نخود دو خان همانطور که در بالا به چندتای آن اشاره‌کردیم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است مانند: نسبت به بقیه نخود ها بزرگتر است و زودتر پخته می‌شود، کاملا یکدست است و رنگ آن نخودی روشن است. بعد درباره‌ی خاصیت‌های بی نظیر نخود دو خان توضیح دادیم اینکه نخود دو خان برای جلوگیری از سنگ کلیه بسیار مفید است و می‌توان یک نصفه فنجان آن را خیس کرده یک شبانه روز و بعد با عسل میل کنید، یا برای پاکسازی کبد بسیار مفید است. چین و چروک های صورت شما را از بین می‌برد و باعث جوانی صورت شما می‌شود.

همچنین این نوع نخود که دارای کلسیم و فسفر است برای سلامتی استخوان‌ها بسیار مفید است و خواص‌ بی نظیری دارد که در بالا به آن پرداخته‌شد. کاربرد نخود دو خان این بود که بیماری‌های روحی و جسمی را درمان می‌کند و برای غذاهای مختلف استفاده می شود. از سلامت قلب و عروق و کاهش کلسترول و بهبود ریزش مو گفتیم که نخود دو خان در آن تاثیر دارد و ارزش غذایی نخود که دارای ویتامین ها و ..‌ بسیار مفیدی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =