بازار نخود تهران, بازار نخود سه خان, بازار نخود صادراتی, بازار نخود فلافلی, بازار نخود کرمانشاه, خرید عمده حبوبات, خرید عمده نخود, خرید فروش حبوبات, خرید نخو دوخان, خرید نخود سه خان, خرید و فروش دو خان, خرید و فروش نخود سه خان, صادرات نخود ایرانی, صادرات نخود دوخان, صادرات نخود سه خان, قیمت نخود سه خان

قیمت نخود سه خان

قیمت نخود سه خان

قیمت نخود سه خان به عواملی مانند شرایط آب و هوایی، نوسانات ارز و میزان تقاضا بستگی دارد. این محصول در فروشگاه‌ها با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود. نخود‌هایی که کیفیت بالا و اندازه‌ی درشتی دارند نسبت به انواع دیگر گران‌تر می‌باشند. این محصول توسط فروشگاه‌ها و مصرف کنندگان بیشتر خرید می‌شود. نخود در پخت غذاها کاربرد زیادی دارد. فروش آن توسط کارخانه‌های فراوری، تولید کنندگان و گروه‌های مختلفی انجام می‌گیرد. در موقع خرید کیفیت، تازگی و سالم بودن نخود سه خان باید بررسی شوند. در این مقاله با قیمت و خرید و فروش نخود سه خان بیشتر آشنا خواهید شد.

قیمت امروز نخود سه خان

نخود‌ها از لحاظ اندازه در انواع سه خان، دو خان و تک خان در بازار عرضه می‌شوند. نوع سه خان نسبت به انواع دیگر ریز‌تر است و ارزان‌تر می‌باشد. قیمت این نخود در فروشگاه‌ها متفاوت می‌باشد. این محصول بصورت عمده با قیمت پایینی به فروش می‌رسد. هر چقدر مقدار عمده در خرید بیشتر باشد از قیمت آن کاسته می‌شود. در زمان برداشت قیمت آن بعلت عرضه‌ی بالا کاهش می‌یابد. قیمت روز نخود سه خان حدود ۵۴/۱ الی ۶۶/۱ دلار می‌باشد. این قیمت بعلت نوسانات ارز و دلایل مختلف در بازار‌ها همواره در حال تغییر است و هر لحظه بروز می‌شود.

قیمت نخود سه خان

قیمت نخود سه خان

عوامل تأثیرگذار بر قیمت نخود سه خان

در قیمت نخود سه خان عوامل مختلفی مؤثر می‌باشند. میزان عرضه و تقاضا، شرایط آب و هوایی، هزینه تولید، شرایط بازار جهانی و کیفیت محصول از جمله‌ی این عوامل هستند. هزینه‌های تولید در صورتی که بیشتر باشند تولید کنندگان قیمت محصول را افزایش می‌دهند.

تقاضا و عرضه

میزان عرضه و تقاضا در قیمت نخود سه خان تأثیر بالایی دارند. این محصول در موقع برداشت و موقع تولید بالا در بازار به مقدار بیشتری عرضه می‌شود. در این زمان‌ها قیمت آن کاهش می‌یابد. در صورتی که تقاضا برای نخود سه خان کاهش یابد نرخ آن ارزان می‌شود. اگر تقاضای این محصول بالا باشد فروشندگان قیمت آن را افزایش می‌دهند، چون با فروش محصول سود بالایی کسب می‌کنند. عرضه‌ی نخود سه خان در زمان‌های غیر برداشت اغلب متناسب با نیاز بازار انجام می‌گیرد. در این شرایط نخود با قیمت واقعی آن در بازار عرضه می‌شود.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در قیمت نخود سه خان می‌باشد. این محصول در اواخر بهار و تیر ماه در مناطق مختلف کشور برداشت می‌شود. نخود اغلب بصورت دیمی کشت می‌شود رشد و باردهی آن به بارندگی بستگی دارد. اگه در اثر بارش زیاد نخود آب کافی دریافت کند بهره وری آن بیشتر خواهد بود. در صورت کمبود بارندگی میزان تولید نخود سه خان کاهش یافته و قیمت آن بالا می‌رود. در موقع برداشت اگر تگرگ و باران‌های تند به گیاهان نخود خسارت وارد کنند قیمت آن در بازار افزایش خواهد یافت.

هزینه تولید

امروزه هزینه‌های تولید نخود سه خان افزایش یافته بنابراین انتظار می‌رود قیمت محصول نیز بالا باشد. کشاورزان برای تولید این محصول هزینه‌ی کشت توسط ابزار آلات، بذر، کود و نیروی کار پرداخت می‌کنند. در زمان برداشت نیز هزینه‌هایی برای نیروی کار و جدا کردن محصول از ضایعات آن توسط ابزار آلات کشاورزی صرف می‌شود. تولید کنندگان باید قیمتی را برای این محصول پیشنهاد دهند که علاوه بر درآوردن هزینه‌های صرف شده مقداری سود کسب کنند. در برخی سال‌ها بعلت قیمت پایین نخود سه خان در بازار به کشاورزان خسارت وارد می‌شود. قیمت محصول باید به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان باشد.

شرایط بازار جهانی

شرایط  بازار جهانی نخود سه خان در قیمت آن مؤثر می‌باشد. در صورتی که قیمت نخود سه خان در بازار جهانی بالا باشد سبب افزایش قیمت آن در بازار داخلی می‌شود. در بازار جهانی گاهی این محصول به میزان بالایی عرضه می‌شود. اگر تولید نخود سه خان توسط کشور‌های مختلف بالا باشد آن‌ها مقدار بیشتری از این محصول را به بازار‌های جهانی وارد می‌کنند،در این حالت قیمت نخود کاهش می‌یابد. برخی سال‌ها بعلت جنگ‌ها، شرایط آب و هوایی و عوامل مختلف میزان تولید محصول در کشور‌ها کاهش می‌یابد. در چنین شرایطی قیمت آن در بازار جهانی افزایش می‌یابد.

نوع و کیفیت نخود سه خان

نوع و کیفیت نخود سه خان از عوامل بسیار مهم در قیمت آن می‌باشند. این محصول در سایز‌های ۹,۸ و ۷ در بازار بیشتر عرضه می‌شود. نخود‌هایی که اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند قیمت آن‌ها بالاتر می‌باشد. اگر عمده‌ی این محصول در سایز ۹ باشد قیمت آن نسبت به نوع ۷ بالاتر خواهد بود. نخود سه خان در کیفیت‌های متنوع درجه ۱ تا ۳ در بازار عرضه می‌شود. قیمت نوع درجه ۱ بالاتر از انواع دیگر می‌باشد. نخود‌های باکیفیت‌تر تازه، مرغوب و بسیار سالم می‌باشند. این محصول‌ها بدون ضایعات و دانه‌های لکه دار یا آفت زده هستند.

خرید نخود سه خان

نخود سه خان بصورت عمده و خرده توسط افراد مختلفی تقاضا می‌شود. مصرف کنندگان معمولاً این محصول را بطور کیلویی می‌خرند. نخود سه خان در آشپزی کاربرد بالایی دارد. این محصول در پخت آش، آبگوشت و غذاهای سبک جدید بکار می‌رود. میزان مصرف افراد در افزایش و کاهش مقدار خرید آن تأثیر دارد. رستوران‌ها و مراکز تهیه‌ی غذا این محصول را بیشتر می‌خرند. بازرگانان با خرید عمده‌ی نخود سه خان آن را به کشور‌های خارجی صادر کرده و یا در بازار‌های داخلی عرضه می‌کنند. فروشگاه‌های حبوبات در سطح شهر از خریداران عمده‌ی این محصول می‌باشند. این مراکز بصورت فله یا بسته بندی نخود را خرید می‌کنند.

قیمت نخود سه خان

قیمت نخود سه خان

فروش نخود سه خان

فروش نخود سه خان به روش‌های مختلف انجام می‌گیرد. در هنگام برداشت کشاورزان این محصول را بطور عمده به شرکت‌ها، تاجران، تأمین کنندگان و یا کارخانه‌های فرآوری می‌فروشند. این محصول توسط کارخانه‌ها پس از پاکسازی و فرآوری بصورت بسته‌بندی و یا فله‌ای وارد بازار می‌شود و در مراکز مختلف به فروش می‌رسد. در میدان خشکبار نخود سه خان بطور عمده فروخته‌می‌شود. این محصول بصورت آنلاین توسط فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شود. فروش آن در این روش به مقدار بالایی انجام می‌گیرد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخود‌ها را معمولاً در بسته بندی‌های شیک می‌فروشند.

نکات خرید نخود سه خان

در خرید نخود سه خان باید نکات مهمی  را رعایت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • در خرید نخود سه خان نوع تازه و مرغوب آن را انتخاب کنید. چون این محصول‌ها بخوبی پخته می‌شوند.
  • نخود انتخاب شده باید از نظر ظاهری مناسب و رنگ یکنواختی داشته باشد. اگر برخی دانه‌های آن سیاه یا سبز باشند نباید آن‌ها را خرید کنید.
  • کیفیت نخود سه خان اهمیت بالایی دارد و قیمت آن نیز بالاتر می‌باشد. در موقع خرید این محصول‌ها باید بدون آفت بوده و پرمغز باشند.
  • نخود‌ها هنگام خرید باید بحد کافی خشک باشند. وجود رطوبت در نخود باعث پوسیدگی زودتر آن می‌شود.
  • نخود سه خان را از فروشگاه‌ها‌ی معتبر تهیه کنید تا نوع باکیفیت آن را تحویل بگیرید.
  • نخود‌ها در اثر نگهداری در شرایط نامناسب ممکن است دارای کرم یا حشرات مختلف باشند. در موقع خرید بهتر است این نکته را بررسی کنید.

سخن پایانی

نخود سه خان بعلت ریز بودن قیمت مناسبی دارد. در برخی مواقع مانند عرضه‌ی بالا نرخ آن کاهش می‌یابد. در قیمت نخود سه خان عواملی از قبیل عرضه و تقاضا، شرایط بازار جهانی و کیفیت آن مؤثر می‌باشند. اگر نرخ نخود در بازار جهانی افزایش یابد در بازار داخلی نیز بالا می‌رود. این محصول در بازار توسط مصرف کنندگان و رستوران‌ها تقاضا می‌شود. خرید و فروش نخود سه خان توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود. قیمت خرید و فروش آن برخی مواقع افزایش می‌یابد. در خرید نخود سه خان باید ویژگی‌های مختلف آن را بررسی کنید.

 

برای ارتباط با ما کیلیک کنید

09304905088

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 10 =