انواع نخود فلافلی, بازار نخود تهران, بازار نخود کرمانشاه, خرید عمده حبوبات, خرید عمده نخود, خرید فروش حبوبات, خرید نخود فلافلی, صادرات نخود ایرانی, نخود فلافلی اهواز, نخود فلافلی تازه, نخود فلافلی تهران, نخود کرمانشاه اعلاء

قیمت نخود فلافلی

قیمت نخود فلافلی

قیمت نخود فلافلی

قیمت نخود فلافلی نسبت به نخودهای دیگری همچون تک خان، دوخان و سه خان ارزان تر می باشد. علاوه بر این عوامل دیگری در تعیین قیمت این محصول تأثیرگذار هستند. خرید و فروش نخود فلافلی در بازارهای امروزی بیشتر به چشم می خورد. این محصول از مهم ترین تولیدات کشاورزان به حساب می آید که برای مصارفی همچون درست کردن فلافل و شورمزه مورد استفاده قرار می گیرد. حال به توضیح کامل در ارتباط با قیمت نخود فلافلی و عوامل تأثیرگذار بر آن، خرید و فروش محصول، نوع و کیفیت آن می پردازیم.

قیمت امروز نخود فلافلی

نخود یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی است که می توان در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار داد. یکی از این غذاهای خوشمزه که در کشور ایران مخصوصا در جنوب کشور طرفدار زیادی دارد فلافل است. نخود فلافلی کوچک ترین سایز نخود است که بعد از پنکه و سورت به دست می آید. در سایز های 4-5-6 در بازار وجود دارد که قیمت هر کدام با هم متفاوت است. به این صورت که در هنگام تهیه این محصول، اگر غالب نخود های فلافلی سایز 5 یا 6 باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود. این محصول به صورت بسته بندی شده یا فله ای به بازار عرضه می گردد و قیمت بسته بندی شده آن بیشتر است. قیمت امروز نخود فلافلی کیلویی بین 30000 هزار تومان تا 35000 هزار تومان است.

قیمت نخود فلافلی

قیمت نخود فلافلی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نخود فلافلی

قیمت این محصول می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد که در کاهش و افزایش نرخ آن نقش به سزایی داشته باشد. تقاضا و عرضه، شرایط آب و هوایی، هزینه تولید، شرایط بازار جهانی، نوع و کیفیت نخود فلافلی و… از جمله این عوامل هستند.

تقاضا و عرضه

عرضه و تقاضا یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول است به این شکل که هر چقدر حجم عرضه به بازار بیشتر از میزان تقاضای آن باشد قیمت کاهش پیدا می کند و بر عکس هر چقدر حجم عرضه کم تر از میزان درخواست این محصول باشد قیمت افزایش پیدا می کند. در واقع میزان تولید توسط تولید کننده و میزان خرید و استفاده توسط مصرف کننده یکی از فاکتور های مهم در تعیین قیمت می باشند.

شرایط آب و هوایی

یک عامل مهم دیگر که قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می دهد شرایط آب و هوایی است. این محصول در دمای 20 الی 30 درجه ی سانتی گراد به خوبی رشد می کند. رطوبت بیش از حد، سرمای زیاد و همچنین گرمای ببش از حد بر تولید و برداشت آن تاثیرات منفی می گذارد. آبیاری منظم و متعادل می تواند راندمان تولید را افزایش داده و در نتیجه قیمت آن کاهش یابد. همانطور که کم آبی باعث صدمه دیدن این محصول می شود آبیاری زیاد و کنترل نشده نیز باعث از بین رفتن آن و در نتیجه سبب افزایش قیمت می شود.

هزینه تولید

هزینه ی تولید یک عامل مهم دیگر در تعیین قیمت نهایی این محصول می باشد. مخارج مربوط به ماشین آلات کشاورزی، دستمزد کارگران، هزینه های مربوط به حمل و نقل، هزینه های نگهداری، پول آب و برق، هزینه های انجام شده برای تبلیغات، هزینه های مربوط به بسته‌بندی محصول، کود و سموم کشاورزی، اجاره و رهن زمین های کشاورزی و غیره هر یک از این عوامل به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث کاهش یا افزایش قیمت نخود فلافلی در بازارمی گردد.

شرایط بازار جهانی

امروزه کشور ایران به یکی از مهم ترین تولید کنندگان نخود فلافلی باکیفیت و درجه یک در منطقه ی خاورمیانه تبدیل شده‌است و تقاضا از سوی کشور های خارجی برای خرید این محصول بسیار زیاد است. اما در ماه های اخیر حجم صادرات غیر نفتی کشور به لحاظ وزنی به خاطر عواملی چون کرونا، خشکسالی، حوادث طبیعی، تحریم ها و …کاهش پیدا کرده است. عوامل گفته شده در میزان صادرات این محصول نیز تاثیر زیادی گذاشته و این باعث افزایش قیمت شده است.

نوع و کیفیت نخود فلافلی

نوع و کیفیت نخود فلافلی نیز یکی دیگر از عوامل مهم دیگر در تعیین قیمت محصول می باشد. معروف ترین و مرغوب ترین نوع این محصول در کرمانشاه و اصفهان تولید می شود که به طبع با قیمت بالاتری به بازار عرضه می شود. وقتی تولید کننده قصد عرضه محصول باکیفیت به بازار داخلی و یا خارجی را دارد هزینه های زیادی را برای تولید می گذارد در نتیجه قیمت را بالا می برد که تولید نخود فلافلی هم از این امر مستثنی نیست. تفاوت قیمت نخود فلافلی درجه یک با درجه دو در کیفیت و نوع آن می باشد.

خرید نخود فلافلی

خرید نخود فلافلی را هم می توان به صورت مستقیم و حضوری انجام داد و هم می توان به طور اینترنتی و آنلاین اقدام نمود. به روش آنلاین خریدار به صورت غیرحضوری و در خانه با مراجعه به انواع سایت های فروش محصول ثبت سفارش کرده و اقدام به خرید می نماید. در این روش از خرید اولویت اول صرفه جویی در وقت است. در روش بعدی ( یعنی خرید به طور مستقیم و حضوری) خریدار با مراجعه به بازار و فروشگاه ها خرید خود را انجام می دهد. این روش برای کسانی که وسواس در انتخاب محصول، نوع و جنس کالا دارند، بسیار مناسب می باشد.

قیمت نخود فلافلی

قیمت نخود فلافلی

فروش نخود فلافلی

امروزه فروش نخود فلافلی به عنوان یکی از محصولات پرمصرف بسیار رواج یافته‌است. این نخود در بازارهای داخلی با نام نخود ریز معروف است و علت آن هم سایزبندی کوچک و ریز آن نسبت به سایر انواع نخود (تک خان، دوخان و سه خان) می باشد. موارد مصرف نخود فلافلی نیز متفاوت تر از انواع دیگر است. این محصول هم به طور خرده و هم به صورت عمده به فروش می رسد. اصولا فروش عمده ی این نخود در مراکز پخش عمده ی حبوبات و یا کارخانجات تولید مواد فلافلی به فروش می رسد.

نکات خرید نخود فلافلی

در زمان خرید نخود فلافلی لازم است تا برخی نکات در نظر گرفته‌شوند. اولین و مهم ترین نکته توجه به اندازه نخود است. نخود فلافلی سایز و اندازه ی کوچکتری نسبت به مابقی نخودها دارد. نکته ی بعدی کیفیت محصول است. هرچه محصول باکیفیت باشد در نتیجه پخت آسانی خواهد داشت. توجه داشته‌باشید که هیچ گونه حشره و موریانه ای درون بسته‌بندی محصول نباشد، در غیر این صورت داخل نخود توسط آن حشرات خورده‌شده و پوچ می گردد. مورد بعدی وجود علامت استاندارد یا سیب سلامت بر روی بسته‌بندی می باشد. نکته ی آخر توجه به تاریخ تولید و انقضای درج‌شده روی محصول است. اگر چنانچه از تاریخ انقضای نخود مدتی گذشته‌باشد در نتیجه سبب تغییر در طعم و مزه ی آن شده و از طرفی دیگر در کیفیت و نحوه ی پخت آن نیز تأثیر خواهد گذاشت.

سخن پایانی

هدف ما از طرح و تدوین این مقاله آشنا ساختن شما از قیمت نخود فلافلی، عوامل تأثیرگذار بر قیمت، نوع و کیفیت محصول، میزان خرید و فروش و نکات لازم جهت خرید نخود بود. با مطالعه ی هر یک از مطالب فوق می توانید برای خیلی از سوالات خود در این زمینه پاسخی دقیق و مثبت بیابید. این محصول پرطرفدار به دلایل مختلفی بسیار پرفروش می باشد. سالانه چندین تن از آن تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =