بازار انواع لوبیا, بازار لوبیا تهران, بازار لوبیا چشم بلبلی, بازار لوبیا سفید, بازار لوبیا سیاه, بازار لوبیا قرمز, خرید عمده حبوبات, خرید فروش حبوبات, خرید لوبیا چشم بلبلی, خرید لویبا سیاه ارگانیک, خواص و فواید لوبیا سفید

قیمت لوبیا درجه یک

قیمت لوبیا درجه یک

قیمت لوبیا درجه یک

قیمت لوبیا درجه یک به دلیل وجود نوسان در بازار متغیر بوده و نمی توان قیمت دقیقی برای آن ارائه داد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی منابع بسیاری برای استعلام قیمت لوبیا درجه یک وجود دارد. عوامل تاثیر گذار بسیاری برای قیمت گذاری این محصول وجود دارد. این عوامل را در ادامه نام برده و شرح خواهیم داد. اگر شما نیز به خرید و فروش لوبیای درجه یک علاقه دارید، حتما قبل از خرید به برخی از نکات توجه کنید. این نکات باعث می شوند تا بهتر و مطمعن تر خرید خود را انجام دهید.

قیمت امروزه لوبیا درجه یک

قیمت به روز لوبیا درجه یک در انواع مختلف، یکی از دغدغه های بسیاری از مردم از جمله عمده فروشان و خرده فرشان می باشد. اطلاع از قیمت های بروز و دقیق حق مردم می باشد. امروزه برای اطلاع از قیمت لوبیای درجه یک راه های بسیاری وجود دارد. از جمله راحتترین راه ها می توان به مراجعه به سایت های فروش حبوبات، اپ های فروش محصول و مراجعه حضوری به مراکز فروش مواد غذایی اشاره کرد. آخرین قیمت های عرضه شده برای انواع لوبیا عبارت است از:

  1. لوبیا قرمز: 67 هزار تومان
  2. لوبیا سفید: 95 هزار تومان
  3. لوبیا چیتی: 83 هزار تومان

 

قیمت لوبیا درجه یک

 

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوبیا درجه یک

همانطور که در بخش های قبل نیز ذکر شد پس از تعیین قیمت لوبیا، برخی از عوامل با تاثیر بر روی این قیمت آن را افزایش یا کاهش می دهند. برخی از مهم ترین عوامل موجود در بازار حبوبات به شرح موارد زیر می باشد.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند تا حد زیادی روی قیمت انواع لوبیا تاثیر گذار باشد. اگر بخواهیم عرضه و تقاضا را به صورت ساده شرح دهیم باید آن را به دو بخش زیر تقسیم بندی کنیم.

  1. عرضه: به رابطه قیمت و میزان دسترس بودن محصول مورد نظر در بازار عرضه گفته می شود. هر چقدر عرضه محصول نسبت به تقاضا بیشتر باشد سبب کاهش قیمت می شود.
  2. تقاضا: به تعداد کالا هایی که خریداران (عموما مردم عادی)، توانایی خرید ان را با قیمت مشخص شده دارند؛ تقاضا گفته می شود. اگر نسبت تقاضا به عرضه بیشتر باشد قیمت لوبیا بالاتر خواهد رفت.

قیمت لوبیا درجه یک

شرایط آب و هوایی

این مورد را نیز می توان به عنوان یکی از زیر شاخه های عامل قبلی شناخت. شرایط آب و هوایی نیز تاثر بسیاری روی قیمت لوبیا دارد. اگر شرایط آب و هوایی در سال جاری وفق مراد کشاورزان بوده و آن ها بتوانند محصول خوبی برداشت کنند، قیمت لوبیا نیز در بازار کاهش می یابد. در مقابل اگر شرایط آب و هوایی با کشاورزان سر ناسازگاری داشته باشد، عرضه لوبیا در بازار کم شده قیمت آن افزایش می یابد. از جمله تاثیر گذار ترین شرایط آب و هوایی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. کم آبی یا خشکسالی
  2. سیل یا زلزله
  3. سرما و گرمای شدید
  4. حمله حشرات

هزینه تولید

هزینه تولید همانطور که از نامش نیز پیداست؛ به تمامی هزینه هایی که کشاورزان صرف ارائه لوبیابه بازار می کنند هزینه تولید گفته می شود. هزینه‌های تولید نیز مانند موارد قبل تاثیر بسزایی در قیمت نهایی لوبیا دارد. هرچقدر این هزینه ها بیشتر شود طبیعتا قیمت محصول عرضه شده در بازار نیز بیشتر می شود. هزینه تولید شامل موارد زیر می شود.

  1. هزینه مواد اولیه(بذر،کود و …)
  2. نیروی انسانی(دستمزد کارکنان و کارگران احتمالی)
  3. هزینه نگهداری
  4. هزینه حمل و نقل کالا
  5. سود(این مورد ممکن است چندین بار به قیمت اولیه لوبیا در مراحل مختلف افزوده شود.)

قیمت لوبیا درجه یک

شرایط بازار جهانی

تغییرات شرایط بازار جهانی نیز یکی از عوامل موثر در قیمت حبوبات به خصوص لوبیا در ایران می باشد. طبیعتا کشاورزان و دولت های ایران قادر به تولید و توزیع همه ارقام لوبیا ها به اندازه کافی در بازار نمی باشند. از این رو بخشی از لوبیا مورد نیاز بازار را از کشور های دیگر خریداری و وارد می کنند. به همین دلیل شرایط کشور های صادر کننده نیز در قیمت موثر می باشند. یکی از عواملی که در سال های اخیر سبب افزایش زیاد قیمت جهانی حبوبات و غلات در جهان شد، جنگ اوکراین می باشد.

نوع و کیفیت لوبیا

نوع و کیفیت لوبیا یکی از عواملی است که می تواند مستقیم و یا غیر مستقیم روی قیمت محصول تاثیر گذار باشد. طبیعی است که هر چقدر کیفیت لوبیا بالا تر و بهتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. امروزه انواع لوبیا در شهر های مختلف ایران کشت شده و در بازار جهت خرید و فروش عرضه می شود. قیمت لوبیا ها با توجه به نوع خود متفاوت می باشد. هم اکنون یکی از گران قیمت ترین لوبیا های موجود در بازار ایران، لوبیا سفید درجه یک می باشد. پس از این لوبیا، لوبیا هایی مانند چیتی و قرمز در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

خرید لوبیا درجه یک

اگر شما نیز قصد خرید لوبیا درجه یک در انواع مختلف را دارید، می توانید از دو روش مجازی و یا حضوری استفاده نمایید. اگر بخواهیم جزئی تر به این موضوع نگاه کنیم شما برای خرید سه راه بیشتر ندارید. این سه راه عبارت اند از:

  1. خرید حضوری: سنتی ترین روش خرید لوبیا که با مراجعه به مراکز فروش حبوبات انجام می شود. این کار نیاز به زمان و هزینه بیشتری می باشد.
  2. خرید از سایت ها: شما می توانید با چند کلیک ساده بدون خارج شدن از خانه محصول مدنظر خود را سفارش دهید.
  3. خرید از اپلیکیشن ها: امروزه اپلیکیشن های مختلفی برای خرید و فروش وجود دارند. شما می توانید برای خرید به یکی از این برنامه ها مراجعه نمایید.

قیمت لوبیا درجه یک

فروش لوبیا درجه یک

فروش لوبیا درجه یک امری بسیار مهم می باشد. اگر شما به دنبال سود و فروش بیشتری هستید باید موارد زیر را انجام دهید.

  1. همواره بهترین و با کیفیت ترین لوبیا ها را برای فروش انتخاب کنید.
  2. سعی کنید قیمت منصفانه ای برای خریداران ارئه دهید.
  3. اگر شما لوبیای بسته بندی نیز می فروشید، حتما از بسته بندی جذاب استفاده نمایید.
  4. سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد لوبیا هایی که می فروشید داشته باشید.

موارد بالا سبب جذب مشتری بیشتر می شود. اگر در آینده قصد شروع این کار را دارید حتما قبل از آن با افراد با تجربه مشورت داشته باشید.

نکات خرید لوبیا

برای خرید لوبیا نکات زیادی وجود دارد. ذکر همه این نکات در این بخش امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل مهم ترین آن ها را برای شما ذکر می کنیم.

  1. اگر قصد خرید لوبیای نا آشنایی دارید که قبلا از آن استفاده نکردید، حتما قبل از خرید مقدار کمی را برای تست تهیه کنید. با اینکار شما نسبت به زمان پخت و کیفیت لوبیا آگاه می شوید.
  2. لوبیا های درجه یک بسته‌بندی شده‌حتما باید نشان های استاندارد را روی بسته‌بندی خود داشته‌باشند.
  3. همه دانه های لوبیای درجه یک باید یک دست و یک رنگ باشند. اگر محصول مد نظر شما یک دست نباشد در زمان پخت مشکل ساز خواهد بود.
  4. دانه های انواع لوبیای درجه یک باید بدون آفت، بدون کرم زدگی و کاملا سالم باشند. هر لوبیایی با توجه به نوع خود نباید دچار تغییر رنگ شده‌باشد.

سخن پایانی

و اما سخن آخر. در این مقاله ما در مورد نکات خریدی صحبت کردیم که ممکن است برای هر کسی نیاز شود. سعی کنید در زمان خرید از لوبیا های کشت شده‌در ایران خریداری نمایید. این لوبیا ها دارای کیفیت بیشتری می باشند. به دلیل تغییرات قیمت لوبیا حتما قبل از خرید از آخرین قیمت های این محصول در بازار اطلاع داشته باشید. شما می توانید توسط یکی از روش هایی که در این مقاله ذکر شد قیمت لوبیای درجه یک را استعلام نمایید. سعی کنید همواره با توجه به شرایط خود مطمعن ترین روش برای خرید لوبیای درجه یک را انتخاب نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =