بازار لوبیا سفید, خرید لوبیا سفید, خواص و فواید لوبیا سفید, فروش لوبیا سفید, لوبیا سفید تهران

خواص و فواید لوبیا سفید

خواص و فواید لوبیا سفید

خواص و فواید لوبیا سفید

 

 

خواص و فواید لوبیا سفید و آشنایی با هر یک از این موارد از جمله منابع اصلی مورد بحث ما در این مقاله می باشد. این لوبیا عضوی از حبوبات و دارای انواع مختلفی می باشد. خوشمزه بودن این محصول سبب شده تا در زمینه ی آشپزی و درست کردن انواع سوپ و خورشت مورد استفاده قرار بگیرد. خواص، فواید و مواد مغذی موجود در این لوبیا عامل دیگری برای مصرف این محصول در بین افراد می باشد. لوبیای سفید در زمینه های درمانی و زیبایی نیز مورد استقبال جوامع بشری قرار گرفته است.

خواص و فواید لوبیا سفید

معرفی لوبیا سفید

 

لوبیا سفید ار خانواده حبوبات بوده و علاوه بر خواص بی نظیری که دارد، دارای ارزش تغذیه ای بالایی نیز می باشد. این محصول سرشار از فسفر، آهن، نیاسین، ویتامین، پروتئین، اسید فولیک، فیبر، سلنیوم، کلسیم و پتاسیم بوده که در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. داشتن میزان پروتئین بیش تر در این محصول سبب شده تا به عنوان غذای اصلی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم در بین نیروهای دریایی و ملوانان بسیار رایج می باشد. نام علمی این محصول فاسیلوس ولگاریس است.

جوان سازی پوست

 

مصرف لوبیا سفید سبب بازسازی کلاژن و الاستین پوست شده و در نهایت باعث کاهش چین و چروک می شود. فرآیند کلاژن سازی سبب پیشگیری از پیری زودرس شده و پوست را جوان تر می سازد. همه ی این عوامل نیز بستگی به وجود مس، آهن، فیبر، پتاسیم، کلسیم، پروتئین و برخی ویتامین های موجود در این لوبیا داشته که برای پوست بسیار مفید و ضروری هستند. مهم ترین بخش از مواد معدنی نام برده شده در این زمینه، مس موجود در لوبیا می باشد.

تقویت و افزایش رشد مو

 

مو یکی از زیبایی های ظاهری انسان به شمار می رود که ریزش آن در بین بسیاری از افراد معضل ایجاد کرده و باعث آزار آن ها می شود. لوبیا سفید به دلیل داشتن مواد معدنی چون مس و آهن برای درمان ریزش مو بسیار مؤثر بوده و مصرف آن توصیه می شود. مس و آهن سبب تقویت فولیکول های مو و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو و باعث تقویت و رشد آن می شوند.

 

فواید دارویی و درمانی

 

فواید دارویی و درمانی لوبیا سفید از جمله کنترل دیابت، کاهش وزن، حفظ سلامت دندان ها، بهبود دستگاه گوارش و رفع کم خونی می باشد.

 

برای نوزادان و کودکان

 

وجود فولات و آهن در لوبیا سفید خطر ابتلا به کم خونی را در کودکان و نوزادان به طور چشمگیری کاهش می دهد. علاوه بر آن ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی موجود در این محصول سبب رشد بهتر نوزاد می گردد. فیبر که از خاصیت غذایی بالایی بر خوردار بوده می تواند به عنوان یکی از غذاهای اصلی در جیره ی غذایی نوزادان و کودکان گنجانده شود. این ماده ی غذایی که در لوبیا سفید موجود می باشد ابتلا به یبوست را در کودکان و نوزادان کاهش می دهد.

 

برای زنان باردار و جنین

 

فولات یکی از مواد مغذی لازم برای زنان باردار می باشد. لوبیا سفید از جمله حبوباتی است که سرشار از فولات بوده و  برای تأمین این ماده ی مغذی در بدن زنان باردار، مصرف آن توصیه می شود. ویتامین ب1 و آهن موجود در لوبیای سفید سبب تقویت و رشد مغز و فرآیند های شناختی جنین می شود. مصرف فولات برای زنان باردار مخصوصا در اوایل دوران بارداری سبب پیشگیری از نقص لوله ی عصبی در جنین می شود.

 

برای بدنسازان

 

پروتئین موجود در لوبیا سفید برای افراد بدنساز بسیار مؤثر می باشد. پروتئین سبب رشد آسان و سریع ماهیچه ها، تقویت آن ها و در نتیجه سبب عضله سازی می شود. مصرف این محصول مخصوصا برای آقایان در زمینه ی تناسب اندام، بدنسازی و همچنین بهبود تعادل گلوکز در بدن بسیار توصیه می گردد. علاوه بر آن فیبر موجود در لوبیا سفید سبب از بین رفتن چربی های اضافی در بدن ورزشکاران و بدنسازان می شود.

 

سلامت دندان ها

 

مصرف لویبا سفید برای سلامت دندان ها در طب سنتی و طب اسلامی بسیار توصیه شده است. وجود مقادیر بالای آهن، منگنز، کلسیم و منیزیم در لوبیا سفید نقش به سزایی در تقویت دندان ها و رشد صحیح آن ها دارد. خطر ابتلا به عفونت دندانی و درد دندان نیز با مصرف لوبیا سفید کاهش می یابد. پروتئین موجود در لوبیا علاوه بر استخوان سازی در رشد اصولی دندان نیز مؤثر می باشد.

 

لاغری و کاهش وزن

 

لوبیا سفید سرشار از فیبر بوده و به همین علت نقش به سزایی در کاهش وزن دارد. این ویژگی منحصر به فرد محصول سبب شده تا در جوامع امروزی طرفداران زیادی داشته باشد. این لوبیا ترکیبی از فیبر و پروتئین می باشد که باعث مسدود شدن آمیلاز و در نتیجه محدود شدن هضم کربوهیدرات ها در بدن می شود. از طرفی دیگر نیز لوبیا سفید فرآیند عملکرد آلفا آمیلاز را کند (همان متضاد تند) ساخته و از تبدیل قند اضافی به چربی بدن جلوگیری به عمل می آورد.

 

کنترل دیابت

 

افراد مبتلا به دیابت می توانند با افزودن لوبیا سفید به رژیم غذایی خود به عنوان یک داروی خوراکی از میزان افزایش قند خون بدنشان پیشگیری نمایند. طبق تحقیقات انجام گرفته این نتیجه به دست آمده که بعد از مصرف لوبیا سفید میزان قند خون در بدن تنظیم می گردد. فیبر و پروتئین موجود در لوبیا سفید از دیگر فواید لوبیا در این بخش بوده که در کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت مؤثر و کارآمد می باشد.

 

بهبود دستگاه گوارش

 

لوبیا سفید سبب بهبود یافتن روند هضم غذا و روان شدن مدفوع می شود. این عامل هم باعث پیشگیری از یبوست و اسهال مزمن می گردد. به طور کلی مصرف این لوبیا سبب کاهش خطر ابتلا به زخم معده، سهولت در عملکرد دستگاه گوارش، تحریک روده و بهتر شدن حرکات روده و همچنین جذب بهتر و راحت تر مواد مغذی در بدن می گردد. تمامی این عوامل نیز بستگی به فیبر موجود در لوبیا دارند.

 

رفع کم خونی

 

مصرف لوبیا سفید برای افرادی که دچار کم خونی می باشند بسیار توصیه می گردد. این ماده ی غذایی حاوی آهن بوده و به ذخیره ی آهن در بدن و رشد گلبول های قرمز خون کمک می کند. کودکانی که در حال رشد می باشند نیاز بیشتری به آهن داشته و لوبیا سفید بهترین منبع برای تأمین آهن در بدن آن ها می باشد. پس برای تأمین آهن مورد نیاز بدن افراد لوبیا سفید گزینه ی مناسبی است.

 

ارزش تغذیه ای لوبیا سفید

 

لوبیای سفید یک منبع غذایی کامل با ارزش تغذیه ای بالایی می باشد. این محصول دارای فیبر و پروتئین بسیار و همچنین ریز مغذی های فراوانی همچون ویتامین ب6، فولات و منیزیم است. مس و آنتی اکسیدان از دیگر مواد تشکیل دهنده ی لوبیا سفید هستند که باعث افزوده شدن ارزش غذایی این محصول شده اند. علاوه بر این ها لوبیای سفید مواد تغذیه ای دیگری با ارزش غذایی بالا دارد که از جمله ی آن ها عبارتست از:

 

1- کربوهیدرات

2- کالری

3- پتاسیم

4- آهن

5- اسید فولیک

6- تیامین

7- فسفر

8- منیزیم

9- فولات

10- کلسیم

11- سلنیوم

 

سخن پایانی

 

با توجه به مطالب فوق به این نتیجه می رسیم لوبیای سفید که امروزه طرفداران بسیاری هم پیدا کرده در زمینه های مختلفی چون درمانی و زیبایی کاربرد دارد. این محصول دارای مواد مغذی متنوع و متعددی بوده که هر یک خواصی منحصر به فرد دارند. در این مقاله به طور مفصل به توضیح هر کدام از این موارد پرداختیم.

 

برای مشاهده مقالات بیشتر کلیک کنید

ارتباط با ما

09304905088

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 8 =