بازار لوبیا سفید, خرید عمده حبوبات, خرید فروش حبوبات, خرید لوبیا سفید, خرید لوبیا سفید صادراتی, خواص و فواید لوبیا سفید, فروش انواع لوبیا, فروش عمده حبوبات, فروش لوبیا سفید, لوبیا سفید تهران, لوبیا سفید صادراتی

خرید و فروش لوبیا سفید

خرید و فروش لوبیا سفید

خرید و فروش لوبیا سفید به روش های مختلفی انجام می پذیرد. این محصول یک تأمین کننده ی قوی پروتئین برای افرادی است که نیاز به پروتئین بیشتری دارند (مانند ورزشکاران و بدنسازان و کودکان در حال رشد). مطالب مورد بحث ما در این مقاله راجع به قیمت لوبیا سفید، عوامل تأثیرگذار بر قیمت، میزان عرضه و تقاضا، نوع و کیفیت محصول، شرایط آب و هوایی، بازار جهانی، میزان خرید و فروش لوبیا و روش های خرید و فروش این محصول می باشد.

خرید و فروش لوبیا سفید

 

قیمت لوبیا سفید

لوبیا سفید حاوی مواد معدنی همچون مس و منگنز بوده و میزان کلسترول موجود در آن بسیار کم است. مقدار قابل توجهی پروتئین در این ماده ی غذایی وجود دارد. این محصول به علت ارزش غذایی بالایی که دارد بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته و خرید و فروش آن نیز بسیار بالا می باشد. قیمت لوبیا سفید ثابت نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا ایرانی یا خارجی بودن این محصول در تعیین قیمت آن مؤثر می باشد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت لوبیا سفید

عوامل مختلفی بر تعیین قیمت لوبیا سفید تأثیرگذار می باشند که از جمله ی آن ها؛ میزان عرضه و تقاضا، شرایط آب و هوایی، شرایط بازار جهانی (مانند نرخ ارز و دلار، واردات و صادرات محصول) و نوع و کیفیت محصول می باشد.

عرضه و تقاضا

برای مطاله مقالات بیشتر کلیک دکنید

هنگامی که به زمان برداشت لوبیای سفید تازه نزدیک می شویم قیمت محصول به طور ناخود آگاه کاهش می یابد. علت کاهش قیمت هم بالا رفتن میزان تولید و عرضه ی محصول به بازار می باشد. پس به این نتیجه می رسیم که کاهش قیمت زمانی اتفاق می افتد که میزان عرضه بیشتر از تقاضا باشد. اما بر عکس اگر میزان تولید و عرضه کم شود در نتیجه قیمت لوبیا افزایش خواهد یافت.

خرید و فروش لوبیا سفید

 

 

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی حاکم بر زمین های کشاورزی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر تعیین قیمت لوبیا سفید می باشد. زمانی که زمین های کشاورزی دارای خاک حاصلخیز، رطوبت کافی، میزان PH خاک، میزان و کیفیت خوب آبیاری، تهویه ی مناسب باشند در نتیجه به عملکرد بهتر رشد در گیاه کمک می نماید. با افزایش رشد گیاه و میزان تولید بالای آن قیمت محصول نیز کاهش می یابد. مؤثرترین راه در رشد لوبیا تأمین آب محصول است، اگر چنانچه محصول با کم آبی مواجه شود در نتیجه رشد آن متوقف شده و سبب افزایش قیمت خواهد شد.

شرایط بازار جهانی

صادرات لوبیا سفید به سایر کشورها یک منبع درآمد خوب برای کشاورزان محسوب می شود. کیفیت محصول و نوع بسته بندی آن می تواند نقش به سزایی را در زمینه ی صادرات ایفا کند. صادر کردن لوبیا سفید به کشورهایی همچون عراق می تواند به صورت عمده و یا به شکل خرده باشد. قیمت لویبا بر حسب میزان صادرات و نرخ ارز و نوسانات ارزی در حال تغییر می باشد. هم اکنون قیمت حبوبات مثل لوبیا سفید در جهان روند افزایشی به خود گرفته‌است.

نوع و کیفیت محصول

تازگی و مرغوبیت لوبیا مهم ترین اصل بر تعیین قیمت آن است. هر چه کیفیت محصول بهتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. کیفیت پخت و یکدست بودن نوع محصول در تعیین قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه کیفیت محصول نامرغوب و پایین باشد میزان فروش آن نیز ( فروش هم به بازارهای داخلی و هم به عنوان صادرات برای سایر کشورها) کاهش می یابد. برای حفظ کیفیت محصول بهتر است تا در جای خشک و خنک نگه داری شود.

میزان خرید و فروش لوبیا سفید

میزان خرید و فروش لوبیا هم به صورت عمده و هم به صورت خرده انجام میگیرد. امروزه علاوه بر خرید و فروش عمده ی لوبیا سفید توسط بازارهای داخلی کشور، صادرات آن به صورت عمده به سایر کشورها از جمله عراق و افغانستان نیز انجام می گیرد. با توجه به اینکه میزان خرید و فروش این محصول به صورت عمده در تناژ بالایی قرارگرفته از این رو مراکز بسیاری آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه خرید و فروش عمده ی لوبیا سفید هستند. همچنین صادرات آن به صورت عمده نیز در دستور کار تجار با تجربه قرار گرفته‌است.

روش های خرید و فروش لوبیا سفید

برای خرید لوبیای سفید می توان هم به صورت حضوری و با رفتن به بازار ها و مراکز خرید اقدام به خرید نمود و هم این که می توان به صورت غیر حضوری و آنلاین اقدام به خرید کرد. هر دو روش مزایای مختص به خود را دارند.

 

خرید و فروش لوبیا سفید

 

روش حضوری

برای خرید حضوری لوبیا سفید می توان به بازار رفت و با مراجعه به مراکز خرید و فروشگاه ها خرید انجام داد. در این روش برای خرید لوبیا به صورت عمده می توان به عمده فروشان در بازار مراجعه نمود. در روش حضوری برای خرید می توان محصول مورد نظر را از نزدیک مشاهده نمود و از میزان کیفیت و یکدست بودن آن اطمینان حاصل کرد. همچنین از دیگر مزایای خرید حضوری می توان به گرفتن کد تخفیف از فروشنده اشاره کرد. خرید حضوری بیشتر برای افرادی توصیه می شود که در انتخاب کیفیت و نوع محصول حساس می باشند.

روش آنلاین

خرید به صورت غیر حضوری و آنلاین روشی است که امروزه در بین افراد جامعه بسیار رواج یافته‌است. در این روش امکان مشاهده و لمس جنس و محصول از نزدیک وجود ندارد. اما خرید به صورت آنلاین مزایای بسیاری هم دارد که مهم ترین آن صرفه جویی در وقت است. علاوه بر آن صرفه جویی در هزینه ی رفت و برگشت و وسیله ی حمل و نقل (همچون اسنپ، تاکسی، اتوبوس و مترو)، دسترسی 24 ساعته، مقایسه ی انواع قیمت ها در سایت های مختلف فروش و دسترسی به انواع سایت ها در سراسر کشور از دیگر مزایای خرید آنلاین به شمار می روند.

نکات خرید و فروش لوبیا سفید

یکی از نکات مهم به هنگام خرید و فروش لوبیا سفید توجه به خواص و فواید آن می باشد. وجود مقادیر بالایی از پروتئین در این محصول سبب‌شده تا به یکی از پر فروش ترین حبوبات تبدیل شود. فروش لوبیا سفید معمولا به صورت فله‌ای، بسته‌بندی‌شده و کیلویی، کنسروشده و جوانه آن می باشد. نکته ای که در خرید لوبیای بسته‌بندی‌شده باید به آن توجه کرد علامت استاندارد و تأییدیه سازمان غذا و دارو می باشد. توجه به تاریخ انقضاء مهم ترین نکته در خرید لوبیای سفید است چون هر چه لوبیا تازه باشد خوش پخت و زودپز می باشد. در لوبیاهای کنسروشده نیز باید به میزان سدیم درج‌شده روی بسته توجه نمود، اگر بدون سدیم باشد یعنی از مزیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

لوبیا سفید از آن دسته حبوباتی می باشد که میزان خرید و فروش بالایی دارد. تولید این محصول در کشور ایران نیز امکان پذیر می باشد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت این محصول و همچنین میزان خرید و فروش آن نقش دارند. در خرید این محصول چه به صورت عمده و چه خرده توجه به برخی نکات لازم و ضروری می باشد.

 

با ما در ارتباط باشید

09304905088

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =